Pentru câte platforme poți să produci conținut?

Articolul de azi se înscrie într-o discuție începută mai demult, cam de când au început să se înmulțească rețelele sociale pe internet. Cel mai des a fost pusă întrebarea „să sar pe noua platformă, ca early adopter, sau să rămân acolo unde am deja o bază de urmăritori și să-i las pe alții să testeze mai întâi?”.

Creatorii de conținut au răspuns în feluri diferite acestei provocări: cei mai cunoscuți și influenți au fost urmați de fani acolo unde s-au dus, alții au decis să se ocupe de mai multe platforme de conținut simultan. Acest din urmă lucru este ceva mai complicat atunci când creezi conținut diferit pentru fiecare dintre platformele pe care ești prezent.

Chiar dacă pui același conținut peste tot, el tot trebuie adaptat de la caz la caz (un clip video făcut pentru YouTube nu poate fi pus sub aceeași formă pe Tik Tok, de exemplu; dar ar putea merge pe Facebook). Și atunci, cât timp ești dispus să aloci pentru a crea conținut pentru mai multe canale sau ce platforme îți alegi să folosești și la care renunți?

Ne depărtăm puțin de video, nu am nici aparatura și nici măiestria tehnică necesară pentru a crea astfel de conținut (dar îmi mișună mii de idei prin cap), și ne îndreptăm atenția către scris care, de bine sau de rău, m-a adus unde sunt acum. Eu mi-am ales ca platforme principale blogurile și Facebook (deși uneori cochetez și cu Instagram). A trecut ceva timp de când nu am mai putut lucra la capacitatate maximă, iar luna asta parcă m-am dus de tot în cap.

Problema mea e următoarea și vreau să știu dacă se mai confruntă cineva cu ea: eu nu postez același tip de conținut pe blog ca pe Facebook; cele mai multe câștiguri, de orice fel ar fi ele, vin din partea blogului, totuși în ultima vreme atenția mea s-a îndreptat, și din comoditate, în cealaltă direcție.

Deși intuiesc deja răspunsurile: ce pot face ca să îmi cresc productivitatea și să nu înnebunesc cât ține izolarea asta? Aș vrea să văd idei noi, că pe alea vechi le cam știu.

2 thoughts on “Pentru câte platforme poți să produci conținut?

    1. E foarte bine că apar. Vor rezista cele care își vor găsi nișa lor, care vor aduce funcții noi și, în definitiv, cele care vor îmbina cel mai bine confortul/securitate/intimitatea utilizatorilor cu strategia de monetizare a platformei.

      Problema mea e cu cei care îți cer să fii prezent pe cât mai multe platforme (să le zicem agenții de publicitate) și cu cantitatea de conținut care trebuie produsă, lucru în parte cauzat de algoritmii platformelor și, în cealaltă parte, de cererea crescută.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.