Rezultatele primei mele campanii de promovare pe Facebook

Văzând titlul unei postări de acum două zile în care spuneam câteva vorbe despre prima mea investiție în blog, un prieten mi-a spus că este curios și el de rezultate. Acum, că promovarea unei postări de pe pagina de Facebook Gadget4u s-a încheiat, pot să scriu despre asta, ca amicul meu, dar și alții dintre voi care sunt curioși, dar nu au avut curaj să încerce până acum, să știe cam despre ce e vorba.

Câteva detalii despre campanie, mai întâi:

Am ales să fac o campanie de durată minimă și la un cost minim pentru că, după cum am zis în urmă cu două zile, acesta a fost mai mult un test. Promovarea s-a desfășurat pe parcursul a 48 de ore și m-a costat câte un euro pentru fiecare zi în care a fost activă.

Target-ul pe care l-am ales a fost unul foarte general, format din toate persoanele de pe Facebook (poți alege să livrezi reclama doar către prieteni etc.) cu vârste cuprinse între 16 și 54 de ani.

Ce am primit:

Pe lângă reach-ul organic, postarea mea a mai fost văzută de încă aproape 2300 de ori. 81 de persoane au interacționat cu postarea, dintre care 62 au fost like-uri. Încă 12 persoane au apreciat pagina ca urmare a acestei promovări și 2 oameni au distribuit-o. Am văzut și o creștere a celorlalte postări, nepromovate.

Ca impact asupra site-ului am observat o creștere medie a vizualizărilor din ultimele două zile cam cu 10% (ochiometric 🙂 ).

Concluzie

Ca să pot ajunge la o concluzie voi urmări statisticile și în următoarele două zile după oprirea promovării. Mai trebuie să spun și că aceste rezultate sunt în strânsă legătură cu performanțele pe care le are un blog înainte de începerea unei promovări pe Facebook.

În cazul meu și al unui blog în creștere, această promovare a însemnat o expunere mult mai mare decât am de obicei și ceea ce am primit pentru pretul plătit este mult mai mult decât mă așteptam.

Acum vei avea și tu să plătești pentru a îți promova blogul pe Facebook?

5 thoughts on “Rezultatele primei mele campanii de promovare pe Facebook

  1. Eu mai cumpăr reclame pe facebook. Rezultatele depind de ce distribui si cui… am definite mai multe tipuri de audiente in functie de tipicul postarii, ca doar am un blog cu de toate!

    1. Eu sunt începător cu asta, dar sigur am să mai fac atunci când îmi va permite bugetul și voi considera necesar!

  2. 2 euro adică undeva pe la 9 lei pentru un reach de 2300 de persoane este un preț prea mare. Facebook-ul este ieftin, dacă înveți să-ţi targetezi bine publicul ţintă poți atinge un reach un pic mai mare într-o singură zi cu 2 lei buget.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *